Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Byla vám zamítnuta reklamace? Bojujte!

Když si koupíte boty za několik tisíc korun, očekáváte, že vám budou nějakou tu dobu sloužit. Když ne, jdete je reklamovat. A co se v obchodě dozvíte? "Poslat to můžeme, ale je to asi marné, protože firma Nike nechce reklamovat obuv starší šesti měsíců," řekla paní prodavačka.

Jednoho krásného dne jsem si vyhlédl boty značky Nike. Říkal jsem si, kvalitní značka, boty se mi líbí, jsou pohodlné, sice dražší, ale za kvalitu se přeci platí. Koupil jsem si je a spokojeně je používal asi 7 měsíců. Boty měly takovou velikou gumovou podrážku a ta u jedné z bot po zmíněných sedmi měsících začala pískat jako dětská hračka. Při každém šlápnutí. Nebylo to zrovna snesitelné, boty byly jinak ve výborném stavu, tak jsem je přinesl do obchodu, kde jsem je zakoupil s tím, že je chci reklamovat.

Hned při první návštěvě obchodu jsem se nestačil divit. Paní prodavačka mi sdělila, že boty na reklamaci snad ani nemá cenu posílat, "protože firma Nike prý nechce reklamovat obuv starší půl roku". V tom jsem si v duchu řekl, kde to vlastně jsme. Mám záruku 2 roky a hodlám ji uplatnit. Přes to, co mi prodavačka řekla jsem trval na odeslání zboží k reklamaci. V duchu jsem ale tak nějak počítal s tím, že se k tomuto firma Nike postaví negativně.

Po nějaké době mi přišla z prodejny SMSka, že moje reklamace byla vyřízena. Po dostavení do prodejny mi paní prodavačka ze skříňky vytáhla moje boty (ve stejném stavu v němž jsem je předal k reklamaci) spolu s vysvětlením firmy Nike. Stalo tam, "že jsem asi šlápl na nějaký ostrý předmět a jde tudíž o mou chybu..." Nad tímhle jsem se pousmál. K tomu mám přece boty ne? Kdyby venku nebyly ostré předměty tak chodím bos. Kde ty boty mám využívat? Po doma?

Požádal jsem paní prodavačku, zda bych si nemohl boty v prodejně ještě uschovat, že je teď nemám jak vzít domů a odešel jsem.

Poté jsem začal pátrat na internetu. Obrátil jsem se na několik organizací pro ochranu spotřebitele a z jedné z nich (spotrebitele.info) mi odepsali. Na internetových stránkách justice.cz jsem si našel kontakt na soudního znalce pro severomoravský kraj pro obuvnictví a sepsal jsem dopis o velikosti jedné A4 v tomto znění:

"Dobrý den,

v rámci reklamace bot, kterou jste mi zamítli z důvodu „že jsem nejspíš šlápl na nějaký ostrý předmět“ jsem se obrátil na několik organizací pro ochranu spotřebitele.
Bylo mi odpovězeno vesměs takto:
„Žádný právní předpis neumožňuje zákonnou záruku jakýmkoli způsobem omezovat či podmiňovat. Zákonná záruční doba na veškeré zboží je 24 měsíců. V případě, že prodávající vaši reklamaci odmítne, nezbývá, než se pokusit dohodnout s ním na dalším postupu (například na tom, že bude vypracován znalecký posudek konkrétním znalcem a ten bude prodávající považovat za směrodatný k případnému přehodnocení závěrů reklamace a závěr tohoto posudku bude pro obě strany závazný). Pokud se však nepodaří na žádném postupu dohodnout (pokud možno písemnou formou), je jediným řešením obrátit se na soud.“

Již jsem hovořil se soudní znalkyní pro severomoravský region v oblasti obuvi – paní Ing. Štachovou z Otrokovic, situaci jsem jí popisoval přes telefon a vaše odpověď na mou reklamaci je podle jejich slov úsměvná.
Případný znalecký posudek bude stát 1700,- KČ včetně poštovného a balného a v případě že vyjde v můj prospěch, tak budu mít nárok na proplacení všech výdajů spojených s reklamací zboží, tedy i znaleckého posudku.

Jsou tedy 4 možnosti:
-Vrátíte mi plnou částku z ceny obuvi
-Vydáte mi boty nové, o stejné velikosti, typu a barvě
-Zajistíte mi opravu obuvi
-Reklamaci zamítnete, já obuv zašlu k vypracování znaleckého posudku a na jeho základě budu dále postupovat

Mimochodem, ptal jsem se v několika prodejnách (nejen) obuvi v okolí F-M a v jedné prodejně v Ostravě (např. D-Sport a 3D Sport) a několik prodavaček se shodlo a jsou mi ochotny dosvědčit, že firma Nike nechce reklamovat zboží starší než půl roku. Toto svědectví spolu s kladným znaleckým posudkem mi zaručí vítězství v případném soudním sporu.
Jsem připraven tento postup doporučit dalším lidem které firma Nike poškodila tím, že jim neuplatnila reklamaci na níž měli nárok.
Věřím v poklidné vyřešení této situace, je to na vás.

Přeji hezký den, s pozdravem

Petr Čerňanský
Tel. +420 XXX XXX XXX"

Tento dopis jsem podepsal, dal do obálky a zanesl do prodejny, kde jsem boty zakoupil a měl po neúspěšné reklamaci uschovány. Předal jsem jej prodavačce a požádal jí, aby boty odeslali k reklamaci ještě jednou spolu s tímto dopisem. Nejdříve říkala, že to nejde, ale po mém naléhání řekla, že se zeptá šéfky, co se dá dělat. Dopis jsem jí tam nechal a odešel jsem. Asi týden na to mi přišla z prodejny SMS v níž stálo že "v rámci spokojenosti zákazníků byla má reklamace uznána a že si mám přijít pro peníze". Následujícího dne jsem se do prodejny dostavil a byla mi vrácená plná částka za níž jsem boty zakoupil.

Tímto vyzývám všechny, bojujte o to, nač máte právo! Když se chce, tak to jde;-) Klidně se na mě obraťte, pokud budu moci, budu se vám snažit poradit.

Autor: Petr Čerňanský | úterý 16.2.2010 17:10 | karma článku: 32,39 | přečteno: 16787x
  • Další články autora

Petr Čerňanský

Volíš SPD = volíš Babiše

Nejdůležitější volby v historii ČR jsou tady. Jsou jen 2 možnosti. Víc ne. 1. Bude vládnout Spolu + Piráti + Stan 2. Bude vládnout ANO + SPD + někdo (Komunisti, ČSSD, Šlachta.)

6.10.2021 v 10:24 | Karma: 16,86 | Přečteno: 582x | Diskuse| Politika

Petr Čerňanský

Když analfabeti vytvořili datové schránky v Česku

Ne, není to další román Jonase Jonassona o ženské, která to umí s čísly, či o z okna vypadlém dědkovi. Je to příběh bandy zkorumpovaných idiotů. Naše veleslavné datové schránky.

14.4.2015 v 20:40 | Karma: 38,24 | Přečteno: 2748x | Diskuse| Ekonomika

Petr Čerňanský

Deichmann ve Frýdku-Místku neuznává reklamace už po 1 roce

Jak to vypadá, velké společnosti si myslí, že nemusí dodržovat zákony České republiky. Máte boty z Deichmannu víc než rok a zničí se vám? Nevyreklamují vám je. Měli jste přijít dříve. Takto reagují na reklamace ve Frýdecko-Místecké pobočce Deichmannu.

31.10.2014 v 13:42 | Karma: 16,83 | Přečteno: 1469x | Diskuse| Společnost

Petr Čerňanský

Jak dopadnou Oscaři?

Doslova za minutu šest jsem dokoukal poslední z filmů nominovaných na Oscary - Philomena. Příběh milé, vtipné a pobožné babči, hledajíc svého již 50 let ztraceného syna. Nominace na nejlepší film je omyl, ale že by Judi Dench na poslední chvíli ukradla Oscara za hlavní ženskou roli Sandře Bullock? Uvidíme dnes/zítra v noci. Dovolím si zatipovat...

2.3.2014 v 18:37 | Karma: 7,72 | Přečteno: 400x | Diskuse| Kultura

Petr Čerňanský

Jak jsme byli na předváděčce aneb dokonalý byznys

Byl jsem svědkem dokonalého byznysu. S mým bratrancem jsme se zúčastnili předváděcí akce, která lákala na ochutnávku italských vín a holandských sýrů zdarma, byl u toho i oběd, za účast dostaneme mnoho dárků. Proč bychom nejeli, že?

5.2.2014 v 14:55 | Karma: 43,97 | Přečteno: 18278x | Diskuse| Společnost

Petr Čerňanský

Ovce na dražbě v Přerově

V Přerově se každý měsíc (vždy v následující pátek po výplatách) konají dražby exekučně zabavených movitých věcí, přičemž na seznamu je vždy okolo 800 položek, které můžete dražit. Od plyšáků, přes televize až po osobní automobily, přičemž cena začíná několikanásobně níže, než je jejich hodnota. Zní to dobře, že?

1.2.2014 v 20:13 | Karma: 17,06 | Přečteno: 5508x | Diskuse| Ekonomika

Petr Čerňanský

Rozměňovací podvody...

Opět jsem na severní Moravě narazil na zloděje, kteří se jednuduchým rozměňovacím podvodem obohacují o nemalé peníze na úkor stánkařů. Popíšu vám zde jejich přesný postup.

23.6.2013 v 22:48 | Karma: 31,15 | Přečteno: 5012x | Diskuse| Ostatní

Petr Čerňanský

Může policie najít váš ukradený mobil?

Je pátek ráno, mé oči se otevírají, vstávám z postele a než vyrazím do práce, musím zajít do zverimexu koupit mým potkanicím krmivo. Oblékám se, nahodím na sebe bundu, do kapes si strčím peněženku a mobil a vyrážím z domu. Přicházím ke zverimexu asi v 8:30, ajaj, je zavřeno. Otevírá se až v 9, tak se otočím a jdu počkat domů, po cestě zpátky narazím na dva mladé muže z nichž je jeden Romské národnosti...

15.2.2010 v 14:10 | Karma: 41,06 | Přečteno: 10119x | Diskuse| Politika

Petr Čerňanský

Našli jste cizí rodný list? A chcete 200.000,- KČ? Žádný problém…

Před nedávnem mi byla odcizena peněženka se všemi doklady. Musel jsem si nechat vystavit doklady nové. Zarazilo mě jak jednoduché to bylo. V tomto článku najdete 20 kroků ke získání dvou set tisíc korun.

3.9.2009 v 14:33 | Karma: 23,57 | Přečteno: 4320x | Diskuse| Ostatní